Faktura

Faktura till och från Gagnefs kommun

Har du frågor angående en faktura från Gagnefs kommun kontakta i första hand den person som står som kontakt på fakturan.

Till dig som privatperson

Säkert och bekvämt

E-faktura och autobetalning är ett bekvämt, miljövänligt och säkert sätt att betala dina fakturor från Gagnefs kommun. Du riskerar inte att missa en betalning eller att välja fel mottagare, du har dina fakturor samlade på en plats och kan via din internetbank komma åt dem var du än är.
Att få och betala med e-faktura och autobetalning är gratis, du anmäler via din internetbank.

Vad är e-faktura

E-faktura är en elektronisk faktura som kommer till din internetbank. Den innehåller samma uppgifter som en pappersfaktura. Du ser att det finns en e-faktura att godkänna när du loggar in på din internetbank. När du kontrollerat en faktura behöver du bara godkänna den. Alla uppgifter, såsom OCR-nummer, belopp och förfallodag finns redan registrerade.

Information om e-faktura

Vad är autobetalning?

De flesta banker har autobetalning som kan kopplas till e-faktura. Det innebär att e-fakturan betalas automatiskt i din bank på förfallodatum. Mer information finner du när du loggar in på din internetbank.

Autogiro – nästan som autobetalning

Om din bank inte har autobetalning eller om det finns annan anledning till att autobetalning inte är lämpligt kan du välja att betala med Autogiro. Med Autogiro betalas dina fakturor automatiskt på förfallodagen.

Du kan kombinera e-faktura med Autogiro. Du får då specifikationen i internetbanken och betalningen dras automatiskt med Autogiro på förfallodagen.
Autogiro anmäler du enklast via din internetbank. Du som inte har möjlighet att ansöka digitalt hänvisas till blanketten Autogiroanmälan.

Till företag och organisationer

Skicka uppgifter via e-post: faktura@gagnef.se eller kontakta ekonomiavdelningen.

Skicka elektronisk faktura

Har ni redan idag ett affärssystem för att hantera fakturor rekommenderar vi att ni kontaktar er systemleverantör för att få hjälp. 

Vi använder InExchange som VAN-operatör (fakturaväxel) för elektronisk faktura.

Organisationsnummer: 212000-2155

GLN: 7362120002153

PEPPOL-ID: 0007:2120002155

Fakturaadress:

Gagnefs Kommun, Fakturaenheten, 785 80 Gagnef

(Måste finnas med på fakturan även när den skickas elektroniskt.)

Registrera faktura via webbportal

Skickar ni enstaka fakturor till kommunen kan ni registrera ett konto och skicka via InExchange webbplats.
Ange en korrekt referenskod i fältet ”Ert referensnummer”. Ytterligare referens, t.ex. namn på person anges i fältet “Er referens”. Order-/rekvisitionsnummer i fältet “Ert ordernummer”.
Gagnefs kommuns identitet är antingen organisationsnummer 2120002155 eller GLN 7362120002153.

Tänk på att du även måste skapa en faktura för din egen bokföring.

Undantag finns för elektronisk faktura:

Om innehållet är av känslig karaktär eller säkerhetsklassad information finns olika regler beroende på vad fakturan avser. Kontakta beställaren för mer information.

Fakturor från behandlingshem, institutioner, familjehem eller liknande
ska alltid skickas som pappersfaktura till:

Gagnefs kommun
Socialförvaltningen
785 80 Gagnef

Kontakt

E-post: faktura@gagnef.se

Kundreskontra
Anna Möller
Telefon: 0241-151 35
E-post: anna.moller@gagnef.se

Lena Niskakoski
Telefon: 0241-153 07
E-post: lena.niskakoski@gagnef.se

Leverantörsreskontra
Mikaela Israels
Telefon: 0241-151 16
E-post: mikaela.israels@gagnef.se

Länkar

Webbportalen Registrera e-faktura till Gagnefs kommun

Autogiroanmälan för utskrift

Translate »